FANDOM

Hertugdømmet Ravnshede i Varkilia er et hårdt og barskt land som afføder hårde og barske mennesker.

Det ligger i et opland og består overvejende af dybe tætte skove, enorme heder og store golde sletter.

Landet er fladt, men ujævnt, og Ravnshede plages af hårde vinde og mægtige storme hele året igennem, men ser sjældent meget regn. Plantelivet er hårdført og groft, så træ fra Ravnshede giver solidt og godt tømmer, men jorden er svær at beplante.

De store skove er hjemsted for mange slags vilde dyr og mange forskellige stammer af elvere . Ravnshedes elvere er meget territoriale og skovene er farlige steder at færdes, selv på de få brolagte stier der er. Elverne behænger træerne med ulækre trofæer til skræk og advarsel og at rejse i skoven efter mørkets frembrud er der få der tør.

Enkelte steder, ved brolagte veje, er der stillet hvilekroer op, hvor en rejsende kan overnatte og samle styrke til at rejse videre. Disse kroer bliver dog jævnligt overfaldet, alle bliver dræbt eller fordrevet og kroen bliver skilt ad og båret ud i de dunkle skove af elverne.

Ravnshede grænser op til Adelstern mod nord og Gyldenhåb mod vest. Der er traditionelt et godt forhold mellem Gyldenhåbs Løvenborg-familie og Ravnshedes Ravenskjold-familie.

Herskes over af Ravenskjold-slægten, hvis nuværende overhoved er Hans Ravenskjold.

Sprituelt

Ravnshedes folk tilbeder hyppigere Jazbur og Sifentia end de tilbeder Vegil. Naturligvis har Kongemagten sin plads og der er da også mange Vegiltempler, men de er ikke så velbesøgte som Jazburs eller Sifentias, da de fleste folk i hertugdømmet er jægere eller hårdt kæmpende bønder.

Ravnshedes brutale klima og farlige skove afføder også mange lejesoldater og desværre også en hel del banditter og overfaldsmænd.

Det siges at folk fra Ravnshede har en underspillet, sarkastisk humor, og generel tilgang til livet.

Berømte stederEdit

Sortfugl-Rede - Ravenskjold-slægtens familieborg.

Ad blocker interference detected!