Fandom

Encyclopediae Fauntasia Wiki

Sværddyb

121pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Sværddyb er et ridderlen i baroniet Elano. Det ligger som et naturligt stop fra Gyldenhåb (by) lige før man når broen Bredskulder, der krydser Stålfloden.

Var i mange år en del af baroniet Sværdmark.

I 457 havde der været mange problemer med Sværddybs lokale elvere, Tordenelverne, som nægtede at betale deres skat, som baronen Marius Barfoed mente han havde krav på. Den Blå Garde og den lokale herremand, ridder Patrick Barfoed, var klar til at udrydde elverne. Tordenelveren Hurtige Kanin havde sendt en falk med bud til hans gamle ven Elohim. Hurtige Kanin vidste at Elohim rejste med en flok meget aggressive elvere, Stormelverne, ledet af høvdingen Jolovin.

Da Stormelverne ankom, viste det sig imidlertid at Jolovin var død, og hans elev og nærmeste betroede, Elohim selv, var endt som stammens Høvding.

Stormelverne og Tordenelverne slog sammen menneskene tilbage og viste klart hvor grænsen gik for hvad de ville finde sig i. Dog var Elohim og hans stamme sværere at stoppe end Hurtige Kanin havde troet, når de endeligt blev sluppet løs. Det endte med fjendskab mellem de to stammer og Stormelverne slog sig ned ved det store, gamle træ ved Hvide Klippe, syd for Sværddyb By.

År 458 - Zirgamons Stav - Gulkapperne Eigil og , Patrick Barfoed - Loke - Archibald

Efter en hård krig mellem baronerne Daniel Elan og Marius Barfoed i 459 blev baroniet Sværdmarks grænse ændret og Sværddyb len blev en del af Elano

Sværddyb ByEdit

Sværddyb har en større beboelse. Den blev en tid overset af Louise Emma Cecilie Constance Barfoed, den daværende barons datter. Dette varede dog kort og efterfølgende måtte den andenfødte søn, Patrick Barfoed tage over.

Efter en hård krig mellem baronerne Daniel Elan og Marius Barfoed blev baroniet Sværdmarks grænse ændret. Den nye baron af Elano, Richard Elan, gav ridderlenet Sværddyb til sin søn Hannibal.

Ad blocker interference detected!