FANDOM

Navn: Zyl’franzars Drømmevandrere

Også kendt som: Drømmeherskerne

Tidsalder: 3. tidsalder

Type: ’Hemmelig’ loge

Symbol: Har intet symbol, men bærer altid kutter af et sært, mørkt lilla stof

Grundlæggere: Dagor Temius, Erhun Tin’dracon, Gauryhn Obor, Felix Mitkond og Arborg du Luc.

Gud: Zyl’franzars Drømmevandrere tilbeder ingen særlig gud. De har sammen utrolig magt og ville højest sandsynligt kunne nedkæmpe flere af guderne om det var deres motiv.

Motto: ’Verdenen er tosidet’

Hovedkvarter: Drømmetinden i Zyl’franzar – nogle mener de befinder sig på et lommeplan hvis plannøgle findes et sted i Drømmetårnet

Består af: Dagor Temius, Erhun Tin’dracon, Gauryhn Obor, Felix Mitkond og Arborg du Luc, alle er de ærketroldmænd, utroligt gamle og yderst magtfulde.

Opførsel: Zyl’franzars Drømmevandreres opførsel er ikke at finde blandt almene mennesker, ikke engang blandt Zyl’franzars indbyggere. Meget få er gamle nok til at huske dengang de fem ærketroldmænd gik blandt andre folk. Nu ses de udelukkende i drømmenes verden, hvor deres opførsel tager sig meget forskellig ud, både i forhold til de enkle personligheder, drømmenes indhold og en hel del andre ting (mange som er skjulte for andre end Drømmevandrene).

Arkitektur: Drømmetinden er et højt, tyndt tårn. Det virker ikke prangende og er faktisk slet ikke udsmykket. Det har ingen døre eller vinduer og alle der har prøvet at teleporte sig derind er blevet flået i stumper og stykker af kraftfuld beskyttelsesmagi.

Andet: Drømmevandrene findes reelt set ikke længere på det fysiske plan. Deres kroppe er sammensunkne i deres kutter og sidder endnu i fem stole omkring et rundt bord i glatpoleret træ. De er ude af stand til at reagere og at skære deres struber over ville være meget let – var det ikke for de mange magiske artefakter de bærer på sig og den beskyttende magi kastet på Drømmetinden.

Deres sjæle rejser mellem forskellige væseners drømme og interagerer i dem, retter ting op, ødelægger ting, ændrer noget eller vækker personen der drømmer.

Mål: Drømmevandrenes mål er helt og aldeles ukendt. Nogle tror deres mål er at fremme det gode, andre tror det modsatte, endnu flere tror de forsøger at fremme personlig magt og styrke.

Regler: Drømmevandrene har nok et regelsæt omkring hvordan man blander sig i drømme, hvad man må og ikke må, men ingen udover de fem selv kender til dem.

Ad blocker interference detected!